KV de Brink pakt eerste thuiszege van het seizoen

Op zondagmorgen was het weer tijd voor klootschieten. De Brink 1 mocht het opnemen tegen Kolkersveld uit Losser op een erg natte baan. Kolkersveld, op dat moment de nummer 8 van de competitie, kwam naar de baan om hun eerste punten van het seizoen te halen.

Dat de baan er slecht voor lag was te merken bij het 1e schot, waar de losschutter van Brink slechts 30 meter wist te schieten waar Kolkersveld de kloot wat meer opbracht en daardoor een goede 30 meter voorsprong pakte. Het schot van de Brink werd gevolgd door een minder schot van Bill Kottink, waarna Kolkersveld een riante voorsprong had. De Brink zette de knop om en wist zich schot na schot te herpakken, mede door een fenomenaal schot van Tim Hendriks en zag de achterstand krimpen. Halverwege de periode kwam de Brink gelijk te liggen met Kolkersveld en nam zelfs een kleine voorsprong. Echter kon de Brink dit niet vasthouden waardoor Kolkersveld weer begon uit te lopen. De Brink gaf echter niet op en kwam na een paar mindere schoten weer steeds iets dichterbij. Bij het laatste schot van de 1e periode lag Kolkersveld nog maar een paar meter voor,  maar het was de Brink die er met het punt vandoor ging door een keurig schot van Jelle Kamphuis.

De 2e periode werd De Brink sterker en bouwde het een voorsprong op. Vanaf het losschot begon de Brink goed, hier pakte ze een voorsprong die ze bleven uitbouwen. Toch bleef het punt spannend, Kolkersveld kon vrij goed aanhaken en het verschil bleef rond de 15 meter hangen. Toch wisten de spelers van de Brink het zichzelf lastig te maken door een paar ietwat mindere schoten aan het einde van de periode. Wanneer het einde van de 2e periode naderde mocht Jelle Kamphuis wederom aantreden voor het laatste schot en zette alles op alles om dit een goed vervolg te geven. Hij deed zo erg zijn best dat hij er zelfs bij omviel, maar dit bleek uiteindelijk het allemaal waard te zijn. De schutter van Kolkersveld wist dit schot niet na te leven en zo werd de stand 2-0 voor De Brink.

De 3e periode waren de heren van De Brink oppermachtig en had Kolkersveld weinig te zeggen. Door uitstekende schoten van Michel Groeneveld en Cisse Luft werd de voorsprong te machtig voor de heren van Kolkersveld, die zelf ook niet thuis gaven in de 3e periode. Na 4 schoten in de laatste periode nam de Brink al een schot voorsprong, wederom door wat mindere schoten van de kant van de mannen uit Losser. Bill Kottink en Jesse Wennink wisten de goede lijn door te zetten, waarna de wedstrijd vroegtijdig in de 3e periode al bepaald werd. Mede door deze goede schoten werd de voorsprong zelfs uitgebreid naar 2 schoten verschil. Kolkersveld mocht hun laatste schot doen waar de Brink er nog 3 had. Uiteindelijk mocht Jelle Kamphuis ook het 3e punt veiligstellen, waarna de wedstrijd gespeeld was. Al met al een keurig resultaat voor de mannen van KV De Brink 1, die hier ook wel aan toe waren na een matige periode.

De huidige stand plaatst de Brink op een nette 4e plaats met 5 punten uit 4 wedstrijden. Het verschil met de nummers 1 en 2, Vooruit losser en Lattrop Brekklenkamp, is nog groot met 6 punten verschil, maar het seizoen is nog lang niet voorbij.  De volgende wedstrijd is namelijk in Lattrop op 27 oktober waar de mannen de volgende uitdaging aan gaan.

53 weergaven0 opmerkingen